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04.01-67459

Oxford

"This collection of essays presents an interdisciplinary investigation by lawyers and philosophers into the philosophical ideas, concepts, and principles that provide the foundation for the field of labour law and employment law. The book addresses the doubts that have been expressed about whether a body of labour law that protects workers is needed at all, what should be regarded as the proper scope of the field in the light of developments such as the integration of work and home life by means of technology, the globalization of the economy, and the precarious kinds of work that thrive in the gig economy. Paying particular attention to political philosophy and theories of justice, the contributions focus on four themes: I. freedom, dignity, and human rights; II. distributive justice and exploitation; III. workplace democracy and self-determination; and IV. social inclusion."
"This collection of essays presents an interdisciplinary investigation by lawyers and philosophers into the philosophical ideas, concepts, and principles that provide the foundation for the field of labour law and employment law. The book addresses the doubts that have been expressed about whether a body of labour law that protects workers is needed at all, what should be regarded as the proper scope of the field in the light of developments ...

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04.01-66065

Paris

"Au cours des dernières décennies, la plupart des sociétés se sont faites plus répressives, leurs lois plus sévères, leurs juges plus inflexibles, et ceci sans lien direct avec l'évolution de la délinquance et de la criminalité. Dans ce livre, qui met en œuvre une approche à la fois généalogique et ethnographique, Didier Fassin s'efforce de saisir les enjeux de ce moment punitif en repartant des fondements mêmes du châtiment.
Qu'est-ce que punir ? Pourquoi punit-on ? Qui punit-on ? À travers ces trois questions, il engage un dialogue critique avec la philosophie morale et la théorie juridique. Puisant ses illustrations dans des contextes historiques et nationaux variés, il montre notamment que la réponse au crime n'a pas toujours été associée à l'infliction d'une souffrance, que le châtiment ne procède pas seulement des logiques rationnelles servant à le légitimer et que l'alourdissement des peines a souvent pour résultat de les différencier socialement, et donc d'accroître les inégalités.
À rebours du populisme pénal triomphant, cette enquête propose une salutaire révision des présupposés qui nourrissent la passion de punir et invite à repenser la place du châtiment dans le monde contemporain."
"Au cours des dernières décennies, la plupart des sociétés se sont faites plus répressives, leurs lois plus sévères, leurs juges plus inflexibles, et ceci sans lien direct avec l'évolution de la délinquance et de la criminalité. Dans ce livre, qui met en œuvre une approche à la fois généalogique et ethnographique, Didier Fassin s'efforce de saisir les enjeux de ce moment punitif en repartant des fondements mêmes du châtiment.
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12.06-66005

Ann Arbor

"As corporations and government agencies replace human employees with online customer service and automated phone systems, we become accustomed to doing business with nonhuman agents. If artificial intelligence (AI) technology advances as today's leading researchers predict, these agents may soon function with such limited human input that they appear to act independently. When they achieve that level of autonomy, what legal status should they have? Samir Chopra and Laurence F. White present a carefully reasoned discussion of how existing philosophy and legal theory can accommodate increasingly sophisticated AI technology. Arguing for the legal personhood of an artificial agent, the authors discuss what it means to say it has ""knowledge"" and the ability to make a decision. They consider key questions such as who must take responsibility for an agent's actions, whom the agent serves, and whether it could face a conflict of interest."
"As corporations and government agencies replace human employees with online customer service and automated phone systems, we become accustomed to doing business with nonhuman agents. If artificial intelligence (AI) technology advances as today's leading researchers predict, these agents may soon function with such limited human input that they appear to act independently. When they achieve that level of autonomy, what legal status should they ...

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05-65992

Madrid

"¿Dónde ocurren realmente las cosas? En todos los lugares del mundo menos aquí, en todos los instantes futuros menos ahora, nos dice Alba Rico. Esta radical deslocalización de los hombres con respecto al mundo sitúa a la humanidad en una perspectiva posthistórica y en un tiempo prepolítico y presocial. Sin embargo, Penúltimos días, lejos de un tono alarmista o apocalíptico, es ante todo una reflexión, lúcida y a contratiempo, de los reversos éticos y políticos del mercado, invirtiendo también el sentido en que podemos entender conceptos como el de "deuda", "lujo", "placer", "libertad" o "creencia""
"¿Dónde ocurren realmente las cosas? En todos los lugares del mundo menos aquí, en todos los instantes futuros menos ahora, nos dice Alba Rico. Esta radical deslocalización de los hombres con respecto al mundo sitúa a la humanidad en una perspectiva posthistórica y en un tiempo prepolítico y presocial. Sin embargo, Penúltimos días, lejos de un tono alarmista o apocalíptico, es ante todo una reflexión, lúcida y a contratiempo, de los reversos ...

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13.01.1-66024

New York

"We spend most of our waking lives at work--in occupations most often chosen by our inexperienced younger selves. And yet we rarely ask ourselves how we got there or what our jobs mean to us. "The Pleasures and Sorrows of Work" is an exploration of the joys and perils of the modern workplace, beautifully exploring what other people wake up to do each day--and night--to make our frenzied world function. With a philosophical eye and his signature combination of wit and wisdom, Alain de Botton leads us on a journey around an eclectic range of occupations, from rocket scientist to biscuit manufacturer, from accountant to artist--in search of what makes jobs either soul-destroying or fulfilling."
"We spend most of our waking lives at work--in occupations most often chosen by our inexperienced younger selves. And yet we rarely ask ourselves how we got there or what our jobs mean to us. "The Pleasures and Sorrows of Work" is an exploration of the joys and perils of the modern workplace, beautifully exploring what other people wake up to do each day--and night--to make our frenzied world function. With a philosophical eye and his signature ...

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16-65989

Madrid

"Nos resulta más fácil aceptar el fin del mundo que el final del smartphone. Y es que como proclaman los gurús de Silicon Valley, la promesa redentora de una tecnología sin fisuras nos permitirá solucionar “todos los problemas del mundo”. El mesianismo tecnológico es la modalidad predominante que adopta hoy la ideología del progreso, sostenida en la ilusión de que la tecnociencia nos permitirá rehacer el mundo a nuestra imagen y semejanza. Las fuerzas de esta tecnolatría, como nos recuerda Jorge Riechmann, sueñan hoy con la velocidad de escape: cada vez más lejos y cada vez más rápido es la divisa de los cambios tecnológicos para escapar de los límites biofísicos y de la condición humana, banalizando los procesos de destrucción en curso. Estas desmesuradas ilusiones de sobrepotencia humana, magnificadas por los poderes de la razón, la tecnología y la ciencia, es lo que puede llamarse prometeísmo. Y este puede reconocerse en los experimentos de ingeniería social del nazismo y el comunismo como en la nueva eugenesia científica promovida por el “transhumanismo” y su búsqueda de la Superinteligencia, Superlongevidad y Superbienestar de nuestra especie. Este ensayo sostiene que tenemos que resisis frente a esas ilusiones nihilistas y someter a crítica nuestra propia razón utópica, reconstruyendo y construyendo para ello una racionalidad ecológica. Y ecologismo quiere decir, esencialmente, asunción de los límites."
"Nos resulta más fácil aceptar el fin del mundo que el final del smartphone. Y es que como proclaman los gurús de Silicon Valley, la promesa redentora de una tecnología sin fisuras nos permitirá solucionar “todos los problemas del mundo”. El mesianismo tecnológico es la modalidad predominante que adopta hoy la ideología del progreso, sostenida en la ilusión de que la tecnociencia nos permitirá rehacer el mundo a nuestra imagen y semejanza. Las ...

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NanoTube NanoDiode, Amsterdam | 2016

Multimedia

AVM-65701

Amsterdam

"The NanoTube is a collection of short videoclips, interviewing specialists around Europe who work with nanotechnologies in different ways. Physicists, chemists, toxicologists, philosophers, artists, sociologists, industrialists and policy makers shed light on how they think nanotechnologies will impact society. Taken together, the clips express the variety of hopes, dreams, expectations, fears and concerns associated with nanotechnologies."

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03.01-65752

Paris

"Le livre de Mario Tronti est le texte philosophique le plus ambitieux produit par la ''séquence rouge'' italienne des années 1960.Il formule les positions de l'opéraïsme, en particulier celle de la centralité ouvrière incarnée par la figure de l'ouvrier-masse. Il y affirme le primat des luttes ouvrières sur l'histoire du développement capitaliste, l'irréductibilité de la classe ouvrière aux structures sociales propres au capitalisme moderne, la partialité assumée du ''point de vue'' ouvrier qui, seule, rend possible d'appréhender le système social du point de vue de son renversement. Alors qu'aujourd'hui la classe ouvrière passe de la centralité à la marginalité, il reste de cet ouvrage emblématique une véritable pensée de l'action dans le conflit, une ''politique du conflit''."
"Le livre de Mario Tronti est le texte philosophique le plus ambitieux produit par la ''séquence rouge'' italienne des années 1960.Il formule les positions de l'opéraïsme, en particulier celle de la centralité ouvrière incarnée par la figure de l'ouvrier-masse. Il y affirme le primat des luttes ouvrières sur l'histoire du développement capitaliste, l'irréductibilité de la classe ouvrière aux structures sociales propres au capitalisme moderne, la ...

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