La législation en matière de santé et de sécurité au travail en Australie à l'aune de la pandémie de Covid-19
Bluff, Elizabeth ; Johnstone, Richard
Revue de droit comparé du travail et de la sécurite sociale
2021
3
44-61
epidemic disease ; occupational safety and health ; government policy ; regulation
Occupational safety and health
French
Bibliogr.
"This article highlights the significant work health and safety (WHS) legal obligations and powers of WHS regulators in Australia. It shows that, rather than driving high standards for controlling transmission of Covid-19 in and from workplaces, the WHS agencies have taken their lead from public health frameworks for the management of Covid-19 risks. This has had adverse consequences, with WHS failures contributing to Covid-19 outbreaks, as the article illustrates.
Cet article met en lumière les principales obligations légales dans le domaine de la santé et de la sécurité au travail en Australie et les prérogatives dont disposent les autorités de contrôle en la matière. Il explique comment, au lieu de mettre en place des règles strictes pour limiter la transmission du Covid-19 sur les lieux de travail, les agences pour la santé et la sécurité au travail ont développé une gestion des risques basée sur les cadres existants dans le domaine de la santé publique. Cette approche a eu des conséquences néfastes sur le système de santé et de sécurité au travail et a contribué à l'apparition de multiples foyers de contamination."
Paper
The ETUI is co-funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the ETUI.